FANDOM

Macskák (vérmacska, macskaember, feline)
(Részben a Farkas fajra és a lupine mutáns alfajra épült a leírás)

A macskalények ember és macskaféle vonásokkal, tulajdonságokkal rendelkező lények, vannak köztük külön fajok és alfajok egyaránt.
Általában egy egyén csak egy macskafajta vonásait viseli magán (tigris, puma, oroszlán, párduc, stb.), nem pedig egy sor különböző fajét. Ha valamelyikbe beletartozik a karakter, akkor azon állat egyéni képességeit is birtokolhatja (pl. gepárd: 90 km/h-s sebesség, tigris: kitűnő úszó).
A Marvel világában rengeteg módszer van, amivel valaki macskaszerű lényé változhat.

Fajtáik

Ember

Tudomány segítségével

Kísérlet, génmanipuláció, baleset, vagy más tudományos vonatkozású dolog következtében is macskaszerű tulajdonságokhoz és képességekhez juthat az ember.

Mágia segítségével

Macskaszerű képességekhez és alakhoz juthat hozzá az ember átok, varázsige, vagy egyéb misztikus erő által.

Vérmacskák és macskaemberek

A világ minden táján megtalálhatók az ősi kultúrákban a félig ember, félig macska lények. Dél- és Közép-Amerikában a jaguárember, míg Indiában a tigrisember legendája él. Azaz területtől függően eltérhet a vérmacskák jellemzői. Így megkülönböztethetők különböző alfajok, például vérpárduc, véroroszlán, stb.
A vérmacska lét családon belül öröklődik, nem terjed harapás útján.

Macskanemzet

(nem a szervezet, hanem faj)
Ők egy „kitenyésztett” macskaszerű faj, képességeikben és jellemzőikben nem térnek el a többi macskalénytől.

Történelmük

A Macskanemzet tagjainak történelme az azonos nevezetű szervezetnél olvasható.

Jellemzők

  • sokan közülük már-már istenként tekintenek teremtőjükre, Ebrokra, illetve annak két első alkotására, Fláviusra és Helénére.
  • A legtöbben nem szeretnek macskaszerű alakban mutatkozni emberek között, még ha már elfogadottak lennének is, ugyanis mélyen beléjük vésődtek a múltban történtek.

Ünnepek

(a csillagászati évszakok alapján)

  • Ebrok-hét (Kezdet hete), Június 22-29 – a varázsló ünnepe, aki az első generációjukat megteremtette. Ilyenkor általában a nép varázslóié a főszerep, akik összemérik képességeiket, elkápráztatva a közönséget. Egy hétig tart.
  • Flávius és Heléné napja (A tudás napja), szeptember 23-24 – a tudás ünnepe, két legnagyobb tudósukról emlékeznek meg, akik felemelték a kihalóban lévő nemztet. Jelmezbe bújva előadják a történetet 23-án este.
  • Az Elsőkről való megemlékezés napja, december 22 – őseikről emlékeznek meg, akiket száműztek egy másik dimenzióba. Ilyenkor mindannyian feketébe öltöznek, és emberi alakot vesznek fel.
  • Tigra és a Balkathar hónapja, március 21-étől – június 21-éig – a szerelem és párosodás időszaka, amikor társat keresnek maguknak.

Vámpír

Vámpírok lehetnek macskaemberszerű lények hála ezeknek a képességeknek:

  • Állatias érzék/3/:
  • Állattá alakulás/5/:
  • Szörnnyé alakulás/6/:
  • Beszéd az állatokkal/2/:

Boszorkány

(Mágiahasználó alfaj)
Sok boszorkány képes macska, vagy részben macska alakot ölteni.

Mutáns alfaj: Feline

A mutánsok macskaszerű alfaja

//Homo Sapiens Feline

A mutánsok egyik alfaja. Állati, azon belül macskaszerű tulajdonságokkal, vonásokkal rendelkező mutánsok tartoznak ide.
A felinek nem csak érzékelik egymást, de ösztönös állati reakciójuk is van egymás iránt, versengés az erősebb alfa hímek között, szexuális vágy a nőstényekben a legerősebb hím iránt és ösztönös nevelési és védelmezési hajlam az idősebb felinekben a még fiatalok iránt (20-as évek elejéig számítanak fiatalnak a meddig képességeik mesterei nem lesznek).
Másodlagos mutációt szerezhetnek.//

Embertelen és földönkívüli

Bármelyik embertelen vagy földönkívüli képességeinek vonásai lehetnek macskaszerűek.

Képességek

A mutánsok, vérmacskák és a macskanemzet a legtöbb itt leírt képességgel rendelkezhet (alap szinten), míg a többi fajta macskalény kevesebbel indulhat csak.

  • Macskaember kinézet, karmok és fogak csontok töréséhez elég erősek
  • Visszahúzható karmok
  • Állattá való átalakulás
  • képes lehet vissza változni emberré, de nem kötelezően
  • 10 tonnás erő
  • Emberinél sokkal nagyobb gyorsaság
  • Fizikai ellenállás kisebb sebesülések ellen
  • Fejlett érzékszervek
  • Felismerik egymást szagról, hangról, kinézetről ha élőben találkoznak, szinte semmiféle álca nem fedi el őket.
  • Állati ösztönök
  • Talpra esés: esés közben reflexszerűen korrigálják magukat, megfordulnak a levegőben, és a talpukra érkeznek. Ebből az következik, hogy kell nekik egy bizonyos magasság, hogy legyen idejük erre a korrekcióra.

Ez egy átlag macskalény képességei, de akiknek más macskaszerű erői vannak is számíthatnak macskalénynek.